به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان، رئيس اداره حقوقي اين اداره كل با اعلام اين خبر گفت: از ابتدای امسال تا اول مهر ماه، تعداد ۱۳ جلسه مربوط به کميسيون ماده ۱۱ مرجع رسيدگي به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل ونقل كالا و مسافر با ناوگان حمل ونقل عمومي برون شهري و تعداد ۱۰ جلسه مربوط به کميسيون ماده ۱۲ كه مرجع رسيدگي به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جاده اي مي باشد تشکيل شده است.
ليلا نصيري افزود: از ابتدای امسال تا پايان شهريور ماه تعداد ۲۳۴ پرونده تخلف درکميسيون ماده ۱۱ مورد بررسی قرار گرفت که عمده تخلفات رانندگان عبارت بوده است از: نداشتن مهار بارمناسب، حمل بار بدون بارنامه، واگذاري خودرو عمومي به اشخاص فاقد صلاحيت، عدم رعايت قوانين و مقررات و بخشنامه هاي ابلاغي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور، رانندگي بيش از حدمجاز در شبانه روز، حمل اضافه تناژ بيشتر از حد استاندارد و ...
وي به آرای صادره در کميسيون ماده ۱۱ براي رانندگان متخلف اشاره كرد و تصريح كرد: لغو كارت هوشمند راننده از يك ماه تا يك سال و تذكر كتبي از آرای صادره در اين کميسيون بوده است.
رئيس اداره حقوقي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان با اشاره به بررسی۷۸ مورد پرونده مرتبط باتخلفات شرکتها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر كه در کميسيون ماده ۱۲ مطرح و مورد رسيدگي قرار مي گيرند،گفت: از اول فروردين ۹۸ الي اول مهر ماه سال جاري، آرای پرونده های بررسی شده جريمه نقدی و تذکركتبي بوده است.
نصيري در خصوص عمده ترين تخلفات كميسيون ماده ۱۲ گفت: صدور بارنامه يا صورت وضعيت براي خودروهاي و فاقد كارت معاينه فني، صدور بارنامه براي خودروهاي فاقد مهار مناسب بار، اضافه تناژ، مغايرت نسخه هاي بارنامه، حمل مسافر بيش از حدظرفيت مجاز، حمل سوخت غيرمجاز، استفاده از دلال و جارچي در سطح پايانه هاي مسافربري به عنوان روش غير مجاز جذب مسافر، عدم ممهور نمودن بارنامه به مهر مديرفني شركت ها از عمده ترين اين تخلفات است.